Erineva kaaluga lennukite koormuse ja mõju simuleerimiseks lennuvälja katendikonstruktsioonile kasutame HWD (Heavy Weight Deflectometer) seadet. Iga mõõtepunkti jaoks tehakse 3 mõõtmist 3 erineva koormustasemega. Katendikonstruktsiooni läbipaindeid mõõdetakse koormuskeskmest 0, 200, 300, 450, 600, 900, 1200, 1500, 1800 mm kaugusel.
Mõõtmiste ajal registreeritakse järgmised andmed:
Iga mõõtepunkti kohta arvutatakse kõigi konstruktsioonikihtide elastsusmoodulid, katte järelejäänud eluiga ja PCN väärtused. Arvutamiseks kasutatakse analüüsitarkvara Elmod-6. Analüüsi sisendparameetritena kasutatakse lisaks konstruktsioonimaterjalide omadusi (arvestades ka nende sõltuvust temperatuurist) ning erinevate lennukitüüpide parameetreid nagu kaal, rataste asetsemine, rehvirõhk ja rehvimuster.
Kasutatav PCN-meetod on kooskõlas uusimate FAA soovitustega.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.