Maanteeamet ja suuremad omavalitsused kasutavad nende omanduses olevate maanteerajatiste (sillad ja viaduktid) haldamiseks BMS (Bridge Management System) metoodikat, mis on sobiv sildade võrgu-tasandi analüüsiks. Metoodika sisaldab rajatiste visuaalset ülevaatust ja andmete analüüsi BMS tarkvaraga.
Sildade ülevaatused tehakse reeglina perioodil aprill-oktoober, kui ilmastikuolud on selleks sobivad ning kõrgvesi on taandunud. Ülevaatuse käigus teostatakse:
Ülevaatustel hinnatakse sildu elementide kaupa (talad, sambad, käsipuud jne). Igale silla elemendi ühikule antakse hinne vastavalt selle seisunditasemele (4-palli skaalal, kus seisund 1 näitab elemendi korrasolekut ja seisund 4 halvimat seisukorda).
BMS-metoodika on põhiliselt mõeldud sildade võrgutasandi analüüsile ja vähem tähelepanu on pööratud üksikute sildade detailse analüüsi võimalustele, st. majanduslikele analüüsidele – kas sild remontida, ümber ehitada või asendada.
Erinevate sildade seisundi omavaheliseks võrdlemiseks kasutatakse Seisundi Indeksit (SI), mis 0 – 100 % skaalal näitab silla füüsilist seisundit (indeks ei arvesta silla gabariitide ja kandevõime piiranguid). SI on arvutatud silla ülevaatuse käigus kogutud elementide seisundiandmete põhjal. SI järgi on võimalik jälgida kogu sillavõrgu seisundi muutust erinevatel aastatel ning võrrelda omavahel erinevate sildade seisukorda.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.